Onrust in forumland....

Corrie
Site Admin
Berichten: 4581
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:55

Bericht door Corrie » 05 feb 2013 10:17

O Paula wat erg :-)
Hopelijk kun je via de laptop van Johan nog hier kijken... :-o
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tineke
Berichten: 766
Lid geworden op: 15 sep 2012 10:34

Bericht door Tineke » 05 feb 2013 11:34

Wat een ramp is dat Paula, ik heb het vorig jaar ook gehad...een week zonder computer :-( :-( leg je er maar bij neer, want je kunt er niets aan veranderen :-) ik hoop dat je computer heel snel klaar is :-o
AfbeeldingAfbeelding

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 05 feb 2013 12:43

:-( :-( :-( het zit je niet mee Paula, wat vervelend zeg.
Hopelijk is je eigen pc snel weer gerepareerd

sterkte meis :-o :-o
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

A3
Berichten: 3040
Lid geworden op: 19 aug 2012 12:21

Bericht door A3 » 05 feb 2013 15:35

Paula zou bijna bang zijn om de laptop van Johan te gebruiken, nu er al 2 pc's foutmeldingen geven .....Paula heel veel sterkte
liefs A3


Afbeelding

Ina
Berichten: 568
Lid geworden op: 29 aug 2012 16:44

Bericht door Ina » 21 feb 2013 08:38

Tja, ©, auteursrechten enz...... het speelt al heel lang.
Ik ben van mening dat hoe goed je ook je best doet om je werk te beschermen, er altijd wel een kopie van gemaakt kan worden.
Maar zolang je eerlijk bent en vermeld dat de foto, tube of wat ook maar niet jouw eigendom is en daar waar kan je de naam van de maker vermeld, kun je jezelf grotendeels indekken.

Ik wijs mensen bij een fotoshoot altijd op de auteursrechten van de fotograaf. Wat inhoudt dat alle foto's die ik maak mijn eigendom blijven en dat zij nooit geen aanspraak kunnen maken op een bewerking of een geplaatste foto van henzelf zolang hun privacy niet in gevaar komt. Soms zie ik mensen dan wel even schrikken. Vooral als er toch wel intieme foto's worden gemaakt.
Veel mensen weten niet eens dat zo iets bestaat.

Maar goed, bekijk Fb of hyves of welk forum of media er ook maar bestaat eens en zie wat mensen er zelf op zetten....... :idea:
Een belangrijke regel is, wil jij niet dat mensen met jouw werk aan de haal gaan moet je, of niks publiceren of het zo publiceren dat het voor anderen niet aantrekkelijk is om het te kopiëren.

Ik ben twee keer een foto van mezelf tegen gekomen op de website van iemand anders en heb toen gevraagd om mijn naam er bij te vermelden. Dat hebben ze keurig gedaan.
Afbeelding

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 21 feb 2013 12:20

Ina, ik ben van plan om het nu ook voortaan in mijn zelfgeschreven lessen te vermelden. Het is een kleine moeite, ik zou niet willen dat Paula op de een of andere manier problemen kreeg.
Ik ben het ook wel met je eens dat als je iets op internet plaatst je ook het risico loopt dat er iets van gebruikt word.
Hier gaat het voornamelijk over tubes en een afbeelding van internet.

Als ik gewoon een uitwerking van een bestaande les maak, denk ik niet dat het nodig is om de maker te vermelden, per slot van rekening krijg ik al mijn tubes via Yahoo-groups.
Wil diegene niet dat de tubes gebruikt worden, dan moet je ze ook niet uitdelen.

Bij veel tubsters staat het erbij vermeld, dat ze willen dat je hun naam vermeld als je zelf een les schrijft, dat doe ik dan maar
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie