nieuwe laptop pffff

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

nieuwe laptop pffff

Bericht door Tatjana » 28 dec 2015 20:16

sinds gisteren heb ik een laptop en nu alles opnieuw installeren pffff en ik ontdek ook nog dat hij geen dvd station heeft. De verkoper heeft ons er niet voor gewaarschuwd en ik heb niet bedacht het te vragen omdat ik aannam dat die dingen er standaard in zitten :-(
Niet dus.
nu heb ik nog x2 (legale) versie liggen op dvd en kan die niet installeren.
Maar.... op een updownload site heb ik zomaar X5 gratis afgeplukt. Nu nog testen of het werkt
ik heb voorlopig mijn koffer vol van computers :-)
Afbeelding Afbeelding

Mieke
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:42

Bericht door Mieke » 28 dec 2015 21:33

Dat opnieuw installeren is een heel werk. Heb dit ook nog in het verschiet. PC werkt niet meer naar behoren. PSP blokkeert steeds.
Ik vind het niet correct van de verkoper dat ze er niet voor gewaarschuwd hebben dat er geen dvd-station in zit. Ik dacht ook dat dit er sowieso inzat.
Kan je geen verbinding maken met je oude PC of laptop om zo het programma te installeren?
Succes ermee Tatjana!

:idea: :idea:
AfbeeldingAfbeelding

PSPaultje
Site Admin
Berichten: 4975
Lid geworden op: 17 aug 2012 20:27

Bericht door PSPaultje » 28 dec 2015 21:39

Het is altijd weer een heel gedoe om de dingen te laten werken zoals je gewend was.

Hopelijk is de X5 geen probeerversie. Anders is er hier vast wel iemand die je kan helpen aan een reg. nr.

Als je X6 kunt downloaden, heb ik dat wel voor je 8-)

Succes
AfbeeldingAfbeelding

Corrie
Site Admin
Berichten: 4581
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:55

Bericht door Corrie » 28 dec 2015 21:56

Er is altijd wel een oplossing denk ik Tatjana als het niet lukt.
Bij mij wilde versie X6 niet meer opstarten. Alles geprobeerd, maar niets hielp.
Eraf gegooid en toen opnieuw geïnstalleerd met cd 8-) (het is een officiële versie),
maar nog steeds deed X6 het niet......... :!:
Vanavond opende ik per ongeluk een afbeelding vanuit downloads in X6 64 versie
en tot mijn verbazing deed deze het. Daarna de 32 versie gestart en warempel hij doet het weer.....
Blijven lastige dingen!
AfbeeldingAfbeelding

Ina
Berichten: 568
Lid geworden op: 29 aug 2012 16:44

Bericht door Ina » 29 dec 2015 06:41

Een nieuwe computer of laptop is voor mij iedere keer weer een nachtmerrie.
Ik ben altijd wel iets kwijt of het werkt niet meer en het duurt eeuwen voor ik alles aan de praat heb......tegen die tijd ben ik al weer aan een nieuwe toe.
Ik haat nieuwe laptops. :-(
Afbeelding

Corrie
Site Admin
Berichten: 4581
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:55

Bericht door Corrie » 29 dec 2015 11:43

Ik hoorde net van Elzo dat er tegenwoordig meer en meer geen dvd-station meer in zit :!:

@Tatjana: heb jij nog een oude computer die het doet? Anders moet je iemand anders even vragen of op je werk.
Je kopieert de cd roms van PSP naar een USB stick, dan kun je wel installeren op je nieuwe laptop.
AfbeeldingAfbeelding

Eliadrijoha
Berichten: 1160
Lid geworden op: 23 sep 2012 22:27

Bericht door Eliadrijoha » 29 dec 2015 13:40

:!: Dat is ook mijn Probleem. Ik heb een nieuwe PSPx6 liggen maar kan hem niet installeren omdat de dvd-speler niet werkt.Een nieuwe loont niet want die dingen gaan er helemaal uit!! Daarvoor komen de nieuwe "Grote USB-Sticks"in de Handel.Vaker iets nieuws en het kost weer hopen geld.Ik heb ca. 100 dvd´s liggen met vanalles wat ik ooit versameld heb maar dat moet op Sticks gezet worden anders kun je er binnenkort niks meer mee doen. :lol: Zoonlief gaat proberen of hij de pspx6 aan de gang krijgt en als ik dan eens heeeeel veeeel tijd heb moet ik sorteren wat nog nodig is en of misschien iets weg kan. Wat een gedoe ...alleen voor meer omzet van de industrie!! :-(
AfbeeldingAfbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 29 dec 2015 19:28

ergens ben ik blij dat ik niet de enige ben met dat soort problemen... :-)
mijn oude pc heb ik nog wel, dus ik zal met de tijd alle relevante bestanden proberen over te zetten. Hij staat boven in een van de kamers maar daar heb ik nog geen internet. Mijn man gaat mij met alles helpen, hij is daar redelijk goed in. Ik heb ook nog externe harde schijf met nog wat dingen erop. Ook X6, maar ik weet niet of het en wanneer het gaat lukken om die erop te zetten.
die X5 versie die ik gedownload heb, op de site waar ik het vandaan haalde wordt niets gezegd over probeer versie. Echter toen ik X5 installeerde en aanzette en daarna weer afsloot, verscheen er wel dat bekende venster met... ja wel... proefversie en zo en zo, en links onder: als je die versie al gekocht hebt, hoef je niets te doen...
Wat moet ik nou geloven, weet ik niet. Ik zie het vanzelf wel.
Ik hoop dat het gaat lukken om X2 ook erop te zetten...
Ja Elijah, de industrie moet draaien en geld moet rollen, denken ze. Ik las gisteren wel ergens op het net dat de dvd stations niet meer standaard er in zitten. Had ik dat maar 3 dagen geleden gelezen :-(
Ik zal jullie tips nog een keer goed doornemen en dan gaan uitproberen, in elk geval hartelijk dank voor jullie reacties en hulp :-o
voorlopig zal ik even geen lesjes kunnen maken :-x
Afbeelding Afbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 02 jan 2016 21:32

Ik denk dat het gaat lukken, ben nog steeds bezig met installeren van bepaalde programma's en filters.
Ik had wat problemen met Unlimited maar dat is gelukkig opgelost.
Echter kan ik nog niet alle filters aan de praat krijgen,bij sommigen
zegt psp dat het filter niet goed is geinstalleerd of dat er een plug in ontbreekt,
ze noemen hem ook nog bij naam maar als ik naar de onderdelen van het filter kijk, zitten ze er echt allemaal :lol:

En daarnaast af en toe als ik psp opstart,
komt Corel Guide tevoorschijn en dan klapt alles dicht.
("Programma werkt niet meer" mededeling).
Vervolgens start ik psp weer op en dan zie ik geen Corel guide
en alles loopt prima :shock:

De halloween is voorbij maar bij mij spookt het nog.
Ik heb trouwens Windows 10. Iemand al ervaring mee in combinatie met PSP?
Afbeelding Afbeelding

Corrie
Site Admin
Berichten: 4581
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:55

Bericht door Corrie » 02 jan 2016 22:33

Ik heb ook Windows 10 en het werkt prima samen hoor Tatjana!

Ik denk dat je ook nog een update moet binnenhalen.
Heb ik gedaan en sinds die tijd werken bij mij alle filters.

Bij mij was dat ook steeds de boodschap dat de plug-in ontbreekt.
Dacht dat er dan een dll ontbrak.

Succes verder :idea:
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie