Jos in ziekenhuis

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 22 feb 2017 10:40

Hoi Mieke, hoe is het bij jullie ?? :-o
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Mieke
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:42

Bericht door Mieke » 25 feb 2017 22:00

Hier gaat het op en af Resi. Maar we mogen momenteel niet klagen.
Ik heb er mij bij neergelegd dat hij niet naar buiten wil. Ik ga er mijn energie niet meer insteken. Ik zal die nog nodig hebben wanneer het weer minder goed zal gaan.
Maar ik denk dat ik het veel moeilijker zal hebben dan vorig jaar omdat we van ver komen. Maar we weten dat het elke dag voor de deur kan staan.

Ik wens iedereen nog een fijn weekend
KKSS
AfbeeldingAfbeelding

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 27 feb 2017 12:48

Je kunt inderdaad je energie maar beter gebruiken voor slechtere tijden, hoe moeilijk het ook is. Je weet dat het toch gaat gebeuren.
Hier was het toendertijd hetzelfde Mieke, al wat ik zei of hem wilde stimuleren dat werd vaak in de wind geslagen. Henri kon er moeilijk mee om gaan dat zijn einde in zicht kwam, het is toch een soort van onmacht van de patiënt. Ik heb het toen ook maar losgelaten ook om mezelf te beschermen. Heel begrijpelijk dat alle aandacht naar de patiënt uit gaat, je probeert het beste voor ze te doen maar het sloopt je geestelijk.
Vooral in zijn laatste week was hij ontzettend opstandig, hij voelde dat het niet lang meer ging duren. Gelukkig heb ik hem nog wel kunnen vertellen dat ik het o zo goed begreep maar dat ik het niet fijn vond dat hij zo deed, ook dat begreep hij.
Hoe dan ook, het is zo ontzettend zwaar voor jullie allebei en vraagt iedere dag weer om een andere benadering.
Heel veel kracht en stekte voor jullie allebei

v3##
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Mieke
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:42

Bericht door Mieke » 27 feb 2017 22:02

Dank je wel Resi voor je lieve woorden.
Het is zoals je beschrijft. En ik probeer mijn energie te bewaren voor slechtere tijden.
Ik ben je zo dankbaar dat er iemand weet hoe het er hier aan toe gaat.

:-o :-o
AfbeeldingAfbeelding

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 28 feb 2017 11:36

Ja Mieke, ik heb helaas in precies dezelfde situatie gezeten, dikke steunknuffel van mij het valt niet altijd mee hé.
Je weet het, als je eens je hart wil luchten mag je me altijd mailen
v3##
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Mieke
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:42

Bericht door Mieke » 24 apr 2017 14:04

Ik kom ook nog even buurten.
Heb een nieuwe PC, dus daar wat mee bezig geweest om alles draaiende te krijgen. Nog even mijn filters weer een plaatsje geven en zien dat die werkende geraken.

Met Jos gaat het stilaan minder goed. Is soms helemaal de weg kwijt, is het van de medicatie of wat.... een groot vraagteken voor mij. Wanneer ik hem hierover aanspreek weet hij er niets meer van. Dus toch maar even bij de volgende consultatie aan de dokter vragen om dit na te kijken.
Op 8 mei mogen we weer op consultatie en horen we het weeral hoever we staan.

Dit was het dan vanuit een fris maar toch zonnig België.
Ik wens iedereen nog een fijne namiddag.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 24 apr 2017 19:20

fijn dat je ons even bijpraat Mieke, het is voor jullie allebei niet makkelijk. Vooral als je dagelijks zijn strijd mee maakt. Maar jullie strijden allebei kei hard :idea:
Het is ook goed om afleiding te hebben met de pc, zo dat je je gedachten even kan verzetten. Hou de moed erin :-o
Afbeelding Afbeelding

Corrie
Site Admin
Berichten: 4581
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:55

Bericht door Corrie » 25 apr 2017 16:56

Wat een moeilijke periode maken jullie door Mieke!
Hoop dat je inderdaad wat afleiding van het PSP-en hebt.
Het is afwachten tot 8 mei voordat je misschien antwoord krijgt op je vragen.

Denk aan jullie. KKSS
AfbeeldingAfbeelding

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 03 mei 2017 15:16

Wat erg voor jullie beide Mieke...ik herken dit wel hoor, Henri was ook af en toe de weg kwijt, zelf vond hij van niet en zei dan dat ik me aanstelde.
ik heb ook altijd vermoed dat het door de medicatie kwam.
Kan jullie alleen maar o zo veel kracht en sterkte wensen.
Ik ben benieuwd wat er jullie consult van 8 mei komt.
Dikke knuffel van mij KKSS
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Mieke
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:42

Bericht door Mieke » 19 jun 2017 16:31

Hallo lieve vriendinnen,

Hier ben ik weer even met wat nieuws uit het verre Belgische Nieuwpoort. Wat het weer betreft zou het hier eens mogen regenen, maar je hoort mij niet klagen hoor.

Vandaag zijn we op consultatie geweest voor Jos. Hij gaat stilaan achteruit, net een kaars die aan het uitdoven is. Vandaag ging het echt niet goed. Kon moeilijk stappen. Hij vermagerd ook fel en de eetlust is er niet meer. Ik probeer dingen te maken die hij graag lust maar soms zie ik hem met lange tanden eten en zeg dan maar dat hij moet stoppen want als hij er nog meer ziek gaat van worden is dat ook geen oplossing.

Wat heel fijn is is het contact dat ik zelf in het ziekenhuis heb. De dokter vroeg me ook of het nodig was om palliatieve thuiszorg in te schakelen, maar dat is nog niet nodig.
De thuisverpleging komt nu wel 3x/week om hem te helpen douchen. Eerst was hij hier heel boos op mij over. Maar eens ze hem hielpen ondervond hij dat het wel nodig was.
Ergens kan ik het begrijpen want was weer een stap achteruit voor hem.

Ik vind het ook steeds fijn dat ik hier eens mijn hart kan komen luchten. Vanavond ga ik met 2 buurvrouwen, ondertussen al vriendinnen geworden, een strandwandeling doen. Met onze voeten in het water. Zal deugd doen.

Zo, dat was het weer voor vandaag. Ik probeer elke keer wanneer we naar de dokter geweest zijn jullie op de hoogte te houden. Het kan ook zijn dat het me eens niet lukt maar ik probeer het toch.

Heel veel liefs van hieruit en dikke dank-je-welknuffel voor jullie allemaal.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie