Moeilijke tijd

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Moeilijke tijd

Bericht door Tatjana » 09 feb 2017 19:26

Lieve forumvrienden
al enige tijd zit ik emotioneel en fysiek niet goed in mijn vel. Veel moeheid, somber en tot weinig in staat.
De reden is, dat mijn huwelijk al een hele tijd op instorten heeft gestaan en nu hebben we eindelijk besluit genomen om te gaan scheiden. Het moeilijke is, dat we nog steeds om elkaar geven, van elkaar houden... maar samen onder een dak leven gaat niet meer.
Misschien zijn er sommigen die er niet mee bekend zijn, dat mijn man al jaren geleden ADHD en PDD NOS is gediagnosticeerd. Vanaf die tijd is het leven samen nog moeilijker geworden.
Daarvoor al was het niet makkelijk maar sinds hij weet wat er met hem aan de hand is, lijkt het alsof ik een ander persoon in huis heb... We kwamen tot de conclusie dat we allebei zeer verschillende dingen van een relatie hadden verwacht en dat het niet werkt zoals het nu is.
We blijven nog samen wonen maar bereiden langzaam de stappen voor naar de scheiding. Ik ga weg, waarschijnlijk zodra de papieren klaar zijn. Wanneer dat gaat gebeuren, weet ik niet. Vooralsnog geven we elkaar de vrijheid, huilen veel en lachen ook wat af. Elke dag is anders. Voor allebei voelt het als bevrijding.
Ik wilde dit met jullie delen, ik laat me hier niet veel zien de laatste tijd omdat ik geen rust heb om lekker te psp-en. Ik maak wat lesjes maar ze zijn allemaal niet af... ik zal blijven komen maar misschien nog minder dan voorheen. Of kom ik juist vaker om steun te vinden... wie weet. En als ik ooit mijn eigen plek heb, hoop ik dat het beter gaat.
Afbeelding Afbeelding

PSPaultje
Site Admin
Berichten: 4975
Lid geworden op: 17 aug 2012 20:27

Bericht door PSPaultje » 10 feb 2017 09:42

Lieve Tatjana,
Dat is niet zomaar een berichtje. Ik dacht juist dat het beter ging nadat
de ADHD geconstateerd was bij Marcel. Niet dus.
Heel jammer dat het niet werkt voor jullie beiden
maar ook heel dapper dat je de stap hebt genomen.
Is het de bedoeling dat je terug gaat naar je geboorteland?

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid in de komende tijd
en je kunt bij ons altijd je verhaal kwijt.
Heel veel liefs en een knuffel van mij KKSS v3##
AfbeeldingAfbeelding

Corrie
Site Admin
Berichten: 4581
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:55

Bericht door Corrie » 10 feb 2017 15:17

Lieve Tatjana,
dit is inderdaad een heftig bericht om te lezen!
Het is moeilijk een eind te maken aan een huwelijk waarin je nog om elkaar geeft / van elkaar houdt,
maar ook dapper om voor jezelf te kiezen.
Het is een zware tijd en ik wens je alle sterkte toe!

Veel liefs!
KKSS
AfbeeldingAfbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 11 feb 2017 06:59

bedankt voor jullie lieve woorden Paula en Corrie. Dat doet me goed.
Paula het ging ook een poos goed, de medicijnen deden hun werk en hij is wat volwassener geworden in zijn gedrag, meer bewust van zijn handelingen.
Het probleem is, dat hij sinds 2 jaar volledig is afgekeurd en alle dagen thuis is. Ten minste, hoeft niet meer werk te zoeken. En dat is voor iemand met ADHD juist een groot valkuil, te veel tijd om handen en weinig structuur. Dan verzand je in chaos en hebt veel tijd om na te denken.
Ook de hulpverlening heeft hem (en ons) in de steek gelaten, toen de diagnose is gesteld hebben we 2 cursussen gehad maar daarna lieten ze hem gewoon 'zwemmen' zonder individuele coaching. Ook voor mij was er niets.
En zo hebben we gesukkeld en steeds meer verschillen tussen ons gezien.
Op het gegeven moment breek je dan op.
Ik blijf gewoon hier in Nederland hoor, ik heb hier mijn leven en mijn werk en ik ben van plan om weer mijn leven op te pakken.
Afbeelding Afbeelding

Mieke
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:42

Bericht door Mieke » 12 feb 2017 15:49

Oh... lieve Tatjana wat een naar bericht. Maar misschien toch een bevrijding voor allebei.
In onze familie hebben we ook te maken met ADHD en weet wat je doormaakt en zoals je zelf al zegt de structuur in die mensen hun leven is heel belangrijk.
Dat ze jullie niet meer opvolgen of willen opvolgen is heel spijtig. Daaraan is toch weeral te merken dat de hulpverlening, ook hier in België, maar mank loopt.
Zorg vooral goed voor jezelf, de tijd zal alles wel uitwijzen.

Heel dikke knuffel van hieruit en probeer je sterk te houden.
Liefs van Mieke


KKSS
AfbeeldingAfbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 12 feb 2017 16:13

:-o dankjewel Mieke voor je opbeurende woorden.
Afbeelding Afbeelding

Resi
Berichten: 4019
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Bericht door Resi » 14 feb 2017 16:09

Ach lieve Tatjana, wat vervelend om te moeten lezen dat jullie uit elkaar gaan. Je bent een moedige vrouw om voor jezelf te kiezen ondanks jullie liefde voor elkaar.
Ik hoop dat er straks meer rust in je leven komt, heel veel sterkte allebei
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 18 feb 2017 14:15

Dankjewel Resi, ik hoop inderdaad veel meer rust te krijgen. De relatie zal dan ook meer ruimte krijgen om te normaliseren.... ik voel me wel enorm opgelucht dat we dat besluit hebben genomen. Ik zit ook fysiek nu veel beter in mijn vel. Ik kijk uit naar mooiere tijden.
Afbeelding Afbeelding

Tatjana
Berichten: 2001
Lid geworden op: 23 jun 2013 20:14

Bericht door Tatjana » 28 mar 2017 21:27

ik kom even na enige tijd weer, ik ben niet helemaal verdwenen. Een kleine update, mijn man en ik zijn gescheiden, alles is in goed overleg verlopen en ik heb intussen een huisje gevonden, binnen een week met behulp van vrienden opgeknapt en ik zit er al inmiddels 4 dagen in... Het was keihard aanpoten maar ik heb alles goed georganiseerd gelukkig en mijn ex heeft ook erg veel geholpen... ik zit in een dorpje vlakbij Arnhem (Oosterbeek) met prachtige natuur, veel bos (waar ik ook zo'n beetje in zit), rust en alleen maar vogeltjes... heerlijk. Ik kan er nog niet aan wennen, dat ik eindelijk rust heb en neem lekker de tijd om alles uit te pakken.
Ik hoop ook weer mijn psp weer op te pakken binnenkort... ik mis het wel.
Het leven kan ook mooi zijn... gelukkig.
Afbeelding Afbeelding

PSPaultje
Site Admin
Berichten: 4975
Lid geworden op: 17 aug 2012 20:27

Bericht door PSPaultje » 28 mar 2017 22:48

Lieve Tatjana, wat fijn voor je dat het allemaal zo soepel verlopen is.
En nu genieten, je hebt het verdiend KKSS
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie