Alg 63 - Wildlife

Gesloten
PSPaultje
Site Admin
Berichten: 4975
Lid geworden op: 17 aug 2012 20:27

Alg 63 - Wildlife

Bericht door PSPaultje » 04 mar 2013 14:29

Wildlife

Afbeelding

Kies een eigen thema en zoek daar de plaatjes bij.

Voor deze les heb je nodig:

- Een horizontaal achtergrondplaatje. Dit wordt in selectie geplakt
dus de afmeting is niet belangrijk.
- Een tube van een kop/hoofd voor in de achtergrond van ongeveer 350 pixels.
- Een mooie verticale tube van ongeveer 490 pixels hoog.
- Een bijpassende tube van 250 pixels.
- Eventueel nog een kleine decoratietube van maximaal 160 pixels.

Geen filters voor deze les. Veel plezier.

1. Bestand - Nieuw. Breedte 650 - Hoogte 500 pixels. Rasterachtergrond aangevinkt.
Kleurdiepte: RGB - 8 bits/kanaal. Transparant uitvinken. Kleur Wit.

2. Kies met Gereedschap Pipet een lichte voorgrondkleur
en een donkere achtergrondkleur uit je achtergrondplaatje.

3. Selecties - Alles selecteren.

4. Lagen - Nieuwe rasterlaag.

5. Activeer je achtergrondplaatje. Bewerken - Kopiëren.

6. Terug naar je witte afbeelding. Bewerken - Plakken in selectie.

7. Selecties - Niets selecteren.

8. Zet de laagdekking van deze laag op 80.

9. Neem de tube van de dierenkop.
Effecten - Kunstzinnige effecten - Houtskool
Afbeelding

10. Bewerken - Kopiëren. Bewerken - Plakken als nieuwe laag op je afbeelding.

11. Plaats de tube met Gereedschap Verplaatsen links- of rechtsboven in je afbeelding.

12. Zet de laagdekking op ongeveer 20. Mag ook lager of hoger als dat beter uitkomt.

13. Heb je nog scherpe randen, neem dan Gereedschap Wisser (gum).
Afbeelding
Haal rondom wat delen weg die storend zijn.

14. Neem je tube van 490 pixels erbij. Kopieer deze en plak als nieuwe laag
op je afbeelding. Zet hem onder op de rand.

15. Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw met deze instelling:
Verticaal en Horizontaal op 0.
Dekking op 100 en Vervagen op 25. Kleur zwart.

16. Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.

17. Afbeelding – Formaat wijzigen – 80 Procent.
Geen vinkje voor formaat van alle lagen wijzigen.

18. Gereedschap Toverstaf. Modus: Vervangen. Afstemmingsmodus: RGB-waarde.
Tolerantie en doezelen op 0. Vinkje bij Aaneengesloten en Anti-alias Binnen.
Selecteer het transparante deel.

19. Gereedschap vlakvulling: (emmertje) Instellingen: Afstemmingsmodus: geen.
Mengmodus: Normaal. Dekking 100.
Vul de selectie met de achtergrondkleur.

20. Selecties - Wijzigen - Inkrimpen - 10 pixels.
Vul met de voorgrondkleur.

21. Selecties - Wijzigen - Inkrimpen - 10 pixels.
Vul met de achtergrondkleur.

22. Selecties - Wijzigen - Inkrimpen - 10 pixels.
Vul met de voorgrondkleur.

23. Neem weer de toverstaf en selecteer de buitenste lichte rand.

24. Effecten - Textuureffecten - Lamellen.
Breedte 6. Dekking 100. Kleur is je achtergrondkleur. Vinkje bij horizontaal.

25. Effecten – 3D-effecten – Afschuining binnen met de volgende instelling:
Afbeelding

26. Selecteer nu de binnenste lichte rand en pas ook hier de Lamellen
en de afschuining binnen toe.

27. Selecties - Niets selecteren.

28. Neem de kleinere tube erbij. Kopieer deze en plak als nieuwe laag
op je afbeelding. Zet de tube onder in een van de hoeken.
Hij mag best een beetje buiten de afbeelding komen.

29. Geef de tube dezelfde slagschaduw.

30. Je kunt nog een kleine decoratietube plaatsen als je wilt.

31. Neem nog een nieuwe rasterlaag en zet daarop je watermerk.

32. Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.

33. Bestand - Exporteren - JPEG-optimalisatie. Waarde 20.
Geef je uitwerking een naam en sla hem op.


Geschreven door Paula op 23 februari 2012.
AfbeeldingAfbeelding

Gesloten