Blokkenspel.
Zoek een persoonstube van 400 pix hoog.
Lettertype: a_Bento / selecties: sel_resi_8 - sel_resi_9 - sel_resi_10.
Textuur: Wall tile 02.
ZIP
Filters: Unlimited - Filter Factory D
Heb je deze filters niet, stuur me dan even een PB.
1. Open je tube in je PSP.
Kies met het - pipet - een niet te donkere achtergrondkleur uit je tube.
De voorgrondkleur zet je op wit.
2. Bestand – nieuw, breedte 600 – hoogte 500 pixels.
Aangevinkt : rasterachtergrond en transparant.
Kleurdiepte : RGB – 8 bits/kanaal.
3. Neem je gereedschap - vlakvulling ( emmertje ).
Afstemmingsmodus – geen, mengmodus – normaal, dekking – 100.
Vul je lege vel met je achtergrondkleur.
4. Effecten - insteekfilters - filter Factory D - Shoutin’! - standaardinstellingen.
5. Neem je – toverstaf - modus toevoegen - afstemmingsmodus - RGB-waarde
Tolerantie en doezelen op 0 - vinkje bij aaneengesloten, anti-alias - buiten.
6. Selecteer alle drie je vakken.
7. Selecties - wijzigen - inkrimpen 8 pix.
8. Selecties - wijzigen - selectieranden selecteren - binnen - vinkje bij anti-alias.
randbreedte 2.
9. Vul met je voorgrondkleur ( wit ).
10. Selecties - niets selecteren.
11. Lagen - dupliceren.
12. Afbeelding - formaat wijzigen 25% - geen vinkje bij: formaat van alle lagen wijzigen.
13. Afbeelding - vrij roteren - rechts - 90 graden.
14. Aanpassen – scherpte – onscherp masker - 1.00 - 64 - 4.
15. Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving:
16. Lagen - samenvoegen - omlaag samenvoegen.
17. Selecteer met je toverstaf het bovenste horizontale kleine blokje en je linkse verticale grote blok ( het binnenste wordt nu geselecteerd ).
18. Effecten - textuureffecten - textuur Wall tile 02 - kleur wit.
19. Hef je selectie op.
20. Selecteer nu je onderste horizontale blokje en je rechtse verticale blok.
21. Effecten - textuureffecten - lamellen - breedte 6 - dekking 50 - voorgrondkleur.
Niets aangevinkt. Herhaal de lamellen - zet een vinkje bij: horizontaal.
Hef je selectie op.
22. Selecteer nu de twee overgebleven blokken.
Effecten - insteekfilters - filter Factory D - Shoutin’! - standaardinstellingen.
Hef je selectie op.
23. Selecteer je witte achtergrond.
Lagen - nieuwe rasterlaag.
24. Zet je voorgrondkleur op patroon - zoek het patroon van de gemaakte balkjes op.
Hoek 45 - schaal 80. Vul je laag hiermee.
25. Selecties - omkeren.
26. Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
V op 23 en H op min 36 - dekking 100 - vervagen 10 - achtergrondkleur.
Vinkje bij: schaduw op nieuwe laag.
Hef je selectie op.
27. Zet in je lagenpalet de laag: raster 2 schaduw 1 bovenaan.
Klik ook even op het kettinkje, zoadat je in de lagen het kettinkje ziet verdwijnen.
28. Effecten - insteekfilters - Unlimited - links Special Effects 1.
Rechts - Square Bumps - 95 - 36.
29. Effecten - randeffecten - accentueren.
30. Activeer je tube.
Bewerken - kopiëren - terug naar je werkje - bewerken - plakken als nieuwe laag.
Zet deze rechtsonderin.
31. Slagschaduw - V en H op 0 - dekking 100 - vervagen 20 - kleur zwart.
Vinkje weg bij: schaduw op nieuwe laag.
32. Lagen - samenvoegen - zichtbare lagen samenvoegen.
Zet je patroon weer op de voorgrondkleur.
33. Afbeelding - formaat wijzigen 80% - geen vinkje bij: formaat van alle lagen wijzigen.
34. Neem een nieuwe laag. Vul met je voorgrondkleur.
35. Effecten - textuureffecten - lamellen - breedte 458 - dekking 100. achtergrondkleur - geen vinkjes.
36. Lagen - schikken - omlaag. Zet deze laag even op slot.
37. Ga op je bovenste laag staan schuif deze naar rechtsonder, blijf rechts en onder 2 blokjes van de kant af.
Je onderste laag mag weer open. Geef een slagschaduw.
38. Neem een nieuwe laag.
39. Selecties – selectie laden/opslaan – selectie laden vanaf schijf.
Zoek je selectie : sel_resi_8 – aangevinkt, luminantie van bron – selectie vervangen.
Vul met je achtergrondkleur.
40. Selecties - wijzigen - inkrimpen - 3 pix. Vul met de voorgrondkleur.
Hef de selectie op.
41. Slagschaduw - dekking 80 - vervagen 4.
42. Neem een nieuwe laag. Laad selectie: sel_resi_9. Vul met voorgrondkleur.
43. Selecties - wijzigen - inkrimpen - 7 pix. Vul met de achtergrondkleur.
Hef de selectie op. Geef een slagschaduw.
44. Neem een nieuwe laag. Laad selectie: sel_resi_10. Vul met achtergrondkleur.
Hef de selectie op.
45. Slagschaduw - dekking 100 - vervagen 1.
46. Activeer je gereedschap - tekst - zoek het lettertype - a Bento.
Typ je tekst - klik op het v-tje. Met de vectorhandeltjes kun je de tekst nog wat aanpassen.
Zet hem links bijna tegen de zijkant van je middelste blok aan.
47. Klik met je toverstaf in de donkere gedeeltes van je tekst.
48. Effecten - textuureffecten - lamellen - breedte 2 - dekking 50 - voorgrondkleur.
Niets aangevinkt. Herhaal de lamellen - zet een vinkje bij: horizontaal.
Hef je selectie op.
49. Neem een nieuwe laag voor je watermerk.
50. Afbeelding - randen toevoegen - symmetrisch aangevinkt.
1 pix zwart - 20 pix wit.
51. Selecteer de laatste rand. Lamellen - breedte 332 - dekking 80 - achtergrondkleur - geen vinkjes.
52. Selecties - omkeren.
53. Slagschaduw - vervagen op 20.
hef de selectie op.
Voeg nog een randje van 1 pix zwart toe.
Deze les is geschreven door Resi op 25 November 2012.
Scr 9 - Blokkenspel
-
- Berichten: 4019
- Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Forumregels
- ↳ Welkom
- Forum
- ↳ Babbelbox
- ↳ Voorstellen
- ↳ Mededelingen
- ↳ Forumgebruik
- ↳ Fotohoekje
- ↳ Algemene vragen
- ↳ Vragen over PSP
- ↳ Filtervragen
- ↳ PSP tips
- ↳ Testhoekje
- ↳ Suggesties voor dit forum
- ↳ Verjaardagen
- ↳ Verzoekjes
- PSP Lessen
- ↳ Algemene lessen
- ↳ Animatielessen
- ↳ Beginnerslessen
- ↳ Framelessen
- ↳ Lessen voor gevorderden
- ↳ Scraplessen
- ↳ Taglessen
- Uitwerkingen van de lessen
- ↳ Uitwerkingen (mapjes van de leden)
- ↳ Vragen/opmerkingen over de lessen
- Uitdagingen per maand
- ↳ Creaties van internetlesjes
- Lessen schrijven
- ↳ Geplaatste lessen
- ↳ Informatie lesjes schrijven
- ↳ Testlesjes
- Delen met elkaar
- ↳ Bijzondere linken
- ↳ Eigen materialen
- ↳ Linken
- ↳ Plaatjes
- Eigen Frutsels
- ↳ Creaties van leden
- ↳ Websites van leden
- ↳ Maak je eigen wenskaarten
- Archief
- ↳ Overleg
- ↳ Prullenbak